آقای وکتور
دسته بندی ها
سبد خرید خالیست

نقشه ایران+دانلود+خرید

خانه » نقشه ایران+دانلود+خرید

نقشه ایران+دانلود+خرید

نقشه ایران+دانلود+خرید، شما می توانید در آقای وکتور عکس نقشه ایران و وکتور نقشه ایران را دانلود نمایید حتی می توانید بصورت رایگان نقشه ایران و نقشه استان های ایران را تماشا کنید.

می دانید نقشه ایران می تواند اطلاعات ارزشمندی را در رابطه با این کشور زیبا در اختیار ما قرار دهد. همانطور که اطلاع دارید وسعت سرزمین ایران در دوره های مختلف متفاوت بوده.

 از نظر مختصات جغرافیایی ایران ۴۴ تا ۶۳ درجه طول شرقی ۲۵ تا ۴۰ درجه عرض شمالی قرار دارد، این کشور زیبا در قاره آسیا واقع شده و از شرق به افغانستان و پاکستان، از شمال به دریای خزر(کاسپین)، آذربایجان، ارمنستان، وترکمنستان. از سمت جنوب به دریای عمان و خلیج فارس و از طرف غرب به عراق و ترکیه متصل می شود.

 این کشور در خاور میانه موقعیت استراتژیک دارد برای نمونه در جنوب دارای تنگه ای به نام هرمز است که یکی از بزرگ ترین تولید کنند گاز و نفت خام به حساب می آید.

ایران یکی از پهناور ترین کشور های خاور میانه می باشد که نقشه این کشور در هر بازه تاریخی و حکومتی مورد استفاده عموم می باشد بلکه در وبسایت ما می توانید کامل از عکس نقشه ایران و وکتور نقشه ایران بهره ببرید.

در واقع ایران با داشتن وسعتی به اندازه  1.648.195کیلومتر مربع هجدهمین کشور وسیع جهان و دومین کشور خاورمیانه به حساب می آید.

بزرگترین شهر های ایران عبارتند از: تهران که پایتخت می باشد، مشهد، کرج، اصفهان و شیراز. زبان رسمی ایران فارسی می  باشد، البته در قسمت های مختلف آن دیده می شود افرادی به زبان های دیگر مثل ترکی، بلوچی، کردی، لری، عربی و سایر گویش ها صحبت می کنند.

ایران کشوری با قدمت 2000 سال می باشد که بالای 7 تمدن در این کشور وجود داشته! از بزرگ ترین تمدن جهان هخوامنشیان گرفته که نمونه اثار آن تخت جمیشد می باشد،

تا سلجوقیان، صفویان، ساسانیان،عاشوریان و افشاریان که هریک مختص خود نقشه ای پهناور دارند، به گفته چند تاریخ دان بزرگ جهان هریک از تمدن های ایران از نقشه پهناوری برخوردار می باشد.

ایران با داشتن جمعیتی بیش از ۸۶ میلیون نفر هفدهمین کشور از نظر جمعیت شناخته شده، این کشور دارای اقوامی مختلف چون بلوچ ها، فارسی زبانان، گیلک ها، عرب ها، مازندرانی ها، لرها، کرد ها و دیگر اقوام می باشد‌.

نقشه ایران می تواند به چند شکل که هرکدام شامل اطلاعاتی هستند باشد، نقشه مرزهای ایران، نقشه رود ها، نقشه ناهمواری ها، نقشه راه ها وسایر نقشه ها که در ادامه می خواهیم به بررسی این نقشه ها به صورت جداگانه بپردازیم:

نقشه مرز های ایران

نقشه مرز های ایران، ایران بیش از 2700 کیلو متر مرز آبی و ۶۰۰۰ کیلومتر مرز زمینی دارد. این کشور از نظر مرز زمینی با کشور های عراق، ترکمنستان، افغانستان، پاکستان و ارمنستان همسایه می باشد که طولانی ترین مرز را با کشور عراق دارد. کشور های بحرین، عمان، قطر، کویت و عمارات مرز آبی را با این کشور دارند.

نقشه مرز های ایران

نقشه رود های ایران

درواقع نقشه رود های ایران در کشور نقش حیاتی دارد، رود ها در  سراسر کشور به صورت پراکنده وجود دارند. نقشه رود ها به وضوح نشان می دهد تنها قسمتی که از داشتن رود محروم است کویر فلات مرکزی می باشد.

 همچنین می توان در رابطه با اهمیت رود های ایران به این موضوع اشاره کرد که از زمان های قدیم اکثر بنا ها و شهر ها وسایر مکان ها کنار رود ها ساخته می شدند.

نقشه رود های ایران

نقشه نا همواری های ایران

ایران یکی از نا هموار ترین کشور های منطقه به شمار می آید، همچنین می توان گفت ارتفاعات این کشور بیشتر به بخش غربی، جنوبی و شمالی آن مربوط می شود و قسمت شرقی آن را سرزمین های پست و هموار دربر گرفته اند.

 این ناهمواری بر آب و هوای کشور تاثیر بسیاری داشته است.

 بخصوص رشته کوه های البرز و زاگرس که مانع ورود توده های ابری به بخش های مرکزی کشور می شوند.

 و می توان گفت ناهمواری های ایران به سه دسته:

● سرزمین های پست و هموار

● سرزمین های کوهستانی
●  نواحی جلگه ای تقسیم می شوند.

نقشه راه های ایران

نقشه راه های ایران، می توان گفت نقشه راه ها در ایران به چهار دسته تقسیم می شوند:

● راه های هوایی

● راه های ریلی

● راه های زمینی

● راه های آبی

با توجه به گفته محققان با افزایش رونق تجارت و راحتی جابه جایی کالا و همچنین مسافرت ساکنان کشور باعث ایجاد ترافیک زیادی درراه ها شده است.

 همچنین گفته می شود ایران یکی از کشور هایی است که بیشترین صوانح جاده ای را دارد.

همانطور که میدانید نقشه راه ها یکی از مهم ترین ابزار برای مسافرت می باشد، در زمان های گذشته این گونه بود که برای مسافرت حتما باید یک نسخه کاغذی نقشه را به همراه داشت اما امروزه ما به راحتی می توانیم نقشه راه های کشور را در اختیار داشته باشیم.

راه های آبی ایران


 در این نقشه ها همانطور که خودتان هم می دانید نام شهر ها وجاده های متصل به آن واقع شده، و شما به راحتی می توانید با استفاده از آن به مقصد مورد نظر سفر کنید.

اکنون بیایید نقشه ایران را طی دوره های مختلف بشناسیم:

ایران در دوره هخامنشیان

همانطور که گفته شد نقشه ایران طی دوره های مختلف تغییرات زیادی داشته است. بیشترین وسعت مرز های ایران مربوط به دوره هخامنشیان می شود.


 که توسط کوروش بزرگ بنیان گذاری شد نقشه این امپراطوری بزرگ که از سال ۵۵۰ تا ۳۳۰ قبل از میلاد ادامه داشته را ببینید، گفته می شود حتی حکومت قدرتمند روم نیز وسعت کمتری نسبت به ایران آریایی داشته است.

 در زمان حکومت هخامنشی دین مردم به اختیار خود آنها بوده ولی اکثر آنها پیرو دین زرتشت بودند.

عکس نقشه هخامنشیان

این نقشه تمامی استان ها و نام های آن را  که در آن زمان و حتی در زمان حال جزو پهناور ترین کشور های جهان بوده به نمایش قرار می دهد.

ایران در دوره حکومت ساسانیان

این نقشه متعلق به حکومت ساسانیان می باشد که در زمان ساسانیان ایران وسعت بیشتری داشته نسبت به زمان هخامنشیان که کشور بصورت مدرن در آن زمان اداره می شده.

در دوره ساسانیان ایران به صورت طبقاتی اداره می شد. این طبقات شامل دبیران، جنگاوران، موبدان و پیشه وران می شد. در این دوره حکومت ساسانی پیرو دین زرتشت بود.

 ناگفته نماند مرز های این حکومت گاهی در شمال شرقی تا کاشغر،در شرق تا رود پیشاور و سند، در شمال غربی تا کوه قفقاز وساحل دریای خزر وگاهی بیشتر تا نزدیکی دریای سیاه گسترش می یافت. تصویر زیر نشانگر نقشه ایران در دوره حکومت ساسانیان می باشد.

ایران در دوره حکومت ساسانیان

ایران در دوره حکومت سلوکیان

در واقع پس از حکومت اسکندر، یکی از سرداران او که سلوکوس نام داشت سرزمین آسیایی آن را به دست گرفت.

رفته رفته حکومت سلوکیان را بنیان گذاری کرد، و توانست تمام منطقه خاور نزدیک باستان را به دست بگیرد، همچنین توانست قسمت هایی از کشور را که قبل تر در دست حکومت هخامنشیان و اسکندر مقدونی بوده را تحت سلطه خود در آورد.

 سلوکیان به مدت۲۴۸ سال حاکم ایران بودند.
 وسعت ایران در دوره سلوکیان در تصویر زیر نمایان است:

ایران در دوره سلوکیان

وسعت ایران در دوره اشکانیان

اشکانیان از گروه های آریایی بودند، که در شرق ایران ساکن شدند.

مردم اشکانی افرادی جنگ جو و پیروزی طلب بودند، آنها حدود ۵۰۰سال یا همان پنج سده حکومتی قدرتمند را در سرزمین های ایران داشتند.
اشکانیان ابتدا چادر نشین بودند ودر نزدیکی دریاچه آرال ودریای خزر می زیستند، این قبیله توسط مردی به نام ارشک رهبری می شد که بعد ها به مناطق پارتیان نفوذ کردند و رفته رفته حکومت خود را اقتدار بخشیدند.

وسعت ایران در دوره اشکانیان

وکتور نقشه ایران

درباره طرح وکتور نقشه ایران درواقع می توان گفت منابع علمی اعتبار خود را در رابطه با تنها منابع دارای اطلاعات ارزشمند برای پژوهش و مطالعه افرداد از دست داده اند.

همچنین امروزه با پیشرفت در تمامی زمینه های فناوری باعث شده به شیوه راحتی اطلاعات فراوان و ارزشمندی در اختیار دیگران قرار داد. این اطلاعات که در رابطه با وکتور نقشه ایران به شما عرضه می شود با آنچه در روش های سنتی وجود دارد قابل قیاس نخواهد بود.

درواقع ما در سایت آقای وکتور قصد عرضه نمونه های کامل در این زمینه را برای شما داریم.

در حقیقت سه عنصر اصلی فرمت وکتور چند ضلعی و نقطه خط می باشد، این فرمت ها شامل پردازش اشکال هندسی از محاسبات ریاضی است.

همچنین درمیان تصاویری که فرمت وکتور دارند می توان به لوگو ایران، وکتور پرچم ایران و وکتور نقشه ایران اشاره کرد.

این فایل ها با وجور اینکه قابلیت تغییر اندازه دارند، با بزرگ نمایی آنها هیچ تغییری در میزان کیفیت ایجاد نمی شود و لبه هاSmooth می باشند.

در رابطه با طرح وکتور نقشه ایران باید گفت در زمینه های آموزشی از جنبه بالایی برخوردار است، و در کشور ما اهمیت زیادی دارد، البته نا گفته نماند طرح وکتور نقشه ایران از کشور های خارجی توسعه پیدا کرده و به مرور وارد ایران شده است و همینطور می توان گفت پژوهشگران با استفاده از طرح وکتور نقشه ایران می توانند طیف اندیشه و تفکر خود را بالا ببرند.

و همینطور در رابطه با طرح وکتور نقشه ایران می توان گفت، اثر بخشی فراوانی برفعالیت پژوهشگران داشته و دارد به همین خاطر است که امروزه مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته.

همچنین این طرح ترویج تفکر و خلاقیت انتقادی را به همراه دارد، از این رو می توان گفت طرح وکتور نقشه ایران بسیار به افزایش سطح دانش اساتید کمک می کند.

شاید این سوال برایتان پیش بیاید که استفاده از طرح وکتوردر طراحی لوگو ایران مناسب هست یا خیر؟ جواب این است که فایل های وکتور برای صنایع چاپ خیلی مناسب است. چرا که می توان این تصاویر را در هر فاصله و اندازه با وضوح کامل به چاپ رسانید، همچنین می توان فایل های وکتور را در هر نوع محصول گرافیکی استفاده کرد، زیرا با باز کردن این فایل در نرم افزار های مختلف از جمله کورل و ایلاستریتور، فایل شما به صورت لایه باز اجرا خواهد شد و شما می توانید تغییر دل خواه خود را روی آن پیاده کرده و فایل مورد نظر خود را ایجاد کنید و از آن در طراحی بنر، پوستر و پست اینستاگرام و… استفاده کنید.

با استفاده از اشتراک وبسایت آقای وکتور شما می توانید به راحتی دانلود وکتور نقشه ایران را انجام دهید.

شما می توانید طرح های زیبا را از سایت آقای وکتور دانلود کرده و سایر وکتور های طرح را ببینید.  

خرید وکتور نقشه ایران  انواع وکتور نقشه ایران از اقای وکتور

دانلود نقشه ایران

تعریف کلاسیکی که می توان از نقشه ایران یا هر نقشه دیگری داشت این است: تصویری که به صورت عمود بر پدیده های کره زمین روی صفحه ای افقی جایی دارد.

نقشه یکی از قدیمی ترین و محبوب ترین وسیله جغرافیایی برای سفر های تحقیقی بوده و هست، چرا که دید ما از قسمت بالای یک منطقه را باز می کند. باتوجه به مقیاس های شرح شده از نقشه، از آن انتظار معرفی می رود. پس اگر مقیاس نقشه زیاد باشد، اطلاعات کمتری را در اختیار ما قرار می دهد چرا که موضوع آن در اندازه کوچکی تهیه شده است. درواقع اماکن واقع بر سطح زمین،  در نقشه و مقیاس بسیار کوچک تر هستند.

همانطور که بالاتر به آن پرداختیم ایران دارای انواع نقشه می باشد که هرکدام به گونه خود اطلاعاتی در اختیار ما قرار می دهند.

شما می توانید انواع نقشه ایران را در سایت آقای وکتور دانلود کنید.

دانلود عکس نقشه ایران

همانطور که میدانید عکس نقشه ایران به ما برای یافتن پدیده های مختلف کمک شایانی می کند. نوع نقشه ها از زمان های گذشته تا به امروز تغییرات زیادی کرده، در واقع می توان گفت در زمان های قدیم برای مسافرت از جایی به جای دیگر از نسخه کاغذی نقشه مقصد استفاده می کردند، اما امروزه نوع نقشه تغییر کرده و با استفاده از تلفن همراه می توان به نقشه دقیقی از مقصد دلخواه دست یافت.

درواقع اکثرا نقشه مورد استفاده گردشگران قرار میگیرد چرا که آنها نیاز دارند برای مسافرت ب مکانی ابتدا فرمت کلی آنجا را دیده و با قسمت های مختلف آن آشنا شوند، یا با استفاده از آن محل دقیق پدیده هارا شناسایی کرده و به سمت آن حرکت کنند.

همینطور نقشه برای جغرافی دانان اهمیت بسیاری دارد، چرا که آنها برای دست یابی به پدیده های واقع در عرض های جغرافیایی مختلف و مطالعه روی آنها به نقشه نیاز دارند. و همچنین خود آنها ممکن است نشه هایی ترسیم کنند.

دانلود وکتور نقشه ایران

فرمت وکتور نقشه ایرانEPS  است. همانطور که گفته شد وکتور نقشه ایران قابل ویرایش است و شما می توانید با ایجاد تغییراتی در آن مثل افزودن متن یا عکس یا حذف برخی مطالب آن را برای خود شخصی سازی نمایید.

● حجم تصویر های وکتور خیلی کم است‌.

● هر قسمت از نقشه قابل ویرایش است، و برای راحتی طراحی خود می توانید تصویر را به اشکال هندسی کوچکی تقسیم کنید بدون این که کیفیت آن تغییری کند.

● وکتور را می توان با صفحه نمایش یا رزولوشن هر تصویر تنظیم کرد به گونه ای که بالاترین کیفیت را در صفحه نمایش داشته باشد.

● قابلیت تغییر سایز در طراحی لوگو به صورت فایل وکتور امکان پذیر است، بدون اینکه در طول ترکیب کردن با تصاویر دیگر، فشرده سازی، ویرایش، افزایش حجم و… هیچ تغییر کیفتی ایجاد شود.

شاید سوال پیش بیاید که فرمتEPSچیست؟

درواقع فرمتEPSاولین بار توسط شرکت ادوبی ارائه شد. می توان گفت در همه نرم افزار ها از جمله فتوشاپ، ایلوستریتور، دراو  و… قابل اجرا است. با استفاده از این فرمت می توان از ابزار های متعددی برای ویرایش طرح استفاده کرد بدون اینکه تغییری در کیفیت آن ایجاد شود. همینطور می توان گفت تمامی لوگو های طراحی شده توسط این فرمت استفاده فراوانی در صنایع چاپ دارند.

توضیحاتی در رابطه با طرح وکتور نقشه ایران، انواع نقشه ایران و… به صورت کامل در آقای وکتور برای شما عزیزان قرار داده شده تا محتوای مورد نظر خود را دنلود کرده و نهایت استفاده را از آن ببرید.

دانلود طرح نقشه ایران از وبسایت آقای وکتور با بالاترین کیفیت در طراحی دانلود عکس نقشه ایران با کیفیت فقط وفقط  در آقای وکتور امکان پذیر است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 5]